Activiteiten voor kinderen van 0 t/m 6 jaar

familiedag 0-6 jarigen

In de winter wordt een familiedag voor kinderen van 0 t/m 6 jaar georganiseerd in een overdekte speeltuin. Voor veel ouders een eerste kennismaking met de vereniging. Kinderen krijgen volop de gelegenheid om lekker te spelen terwijl de ouders in ruime mate ervaringen kunnen uitwisselen en informatie krijgen.

Weekend voor kinderen van 6 t/m 9 jaar

weekend 6-9 jarigenIn het voorjaar organiseert de Jeugdreuma Vereniging een weekend voor kinderen met jeugdreuma van 6 t/m 9 jaar. De vereniging huurt een aantal bungalows in een recreatiepark en de kinderen zijn samen met 1 begeleider van harte welkom om deel te nemen aan het weekend. Voor veel kinderen is het de eerste keer dat ze andere kinderen met dezelfde aandoening tegen komen. Vaak heel veel herkenning! Middels een programma, aangepast aan de leeftijd, leren de kinderen elkaar kennen en leren ze van elkaar hoe ze met hun ziekte kunnen omgaan. Voor de ouders/begeleiders is er tijd om ervaringen uit te wisselen en informatie over de ziekte te krijgen.

Weekend voor kinderen van 10 t/m 13 jaar

weekend 10-13 jarigenIn het voorjaar organiseert de Jeugdreuma Vereniging een weekend voor kinderen met jeugdreuma van 10 t/m 13 jaar. De vereniging huurt een aantal bungalows in een recreatiepark en de kinderen zijn samen met 1 begeleider van harte welkom om deel te nemen aan het weekend. Middels een programma, aangepast aan de leeftijd, leren de kinderen elkaar kennen en leren ze van elkaar hoe ze met hun ziekte kunnen omgaan.

Weekend voor kinderen van 13 t/m 18 jaar

weekend_12-18 jarigenIn het najaar is er een weekend voor kinderen met jeugdreuma van 13 t/m 18 jaar.
In een bungalowpark ontmoeten jongeren elkaar en leren op een ontspannen manier omgaan met hun ziekte, ervaringen uit te wisselen etc. Ouders/verzorgers gaan dan niet meer mee.

Weekend voor 18+

Dit weekend wordt georganiseerd door de jongeren zelf.

Infodag

Eenmaal per 2 jaar organiseren we een infodag voor al onze leden.